Gaz do diesla – czy warto?

Read Time:1 Minute, 27 Second

Używanie gazu ziemnego w silnikach wysokoprężnych zostało w minionej dekadzie praktyką niezwykle powszechną, a mimo to wciąż wzbudzającą strach u części właścicieli samochodów. Lęki te są nawiasem mówiąc zrozumiałe, ponieważ paliwa na gaz działają w poszczególnych typach samochodów ze zmiennym szczęściem.

LPG dla diesla – plusy i minusy

Gaz do diesla już od dłuższego czasu zdaje się być interesującą opcją dla ludzi, którzy mają dość nieustannego podnoszenia cen oleju napędowego. Paliwo gazowe jawi się jako zamiennik cenowo atrakcyjniejszy, bardziej ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. Mimo to, choćby minimalna znajomość zagadnienia podpowie nam, że w przypadku samochodów osobowych instalacja gazowa będzie się opłacać tylko wyłącznie w odniesieniu do dużego przebiegu. Gwarantuje to, iż początkowe nakłady wydatki zaczną się zwracać użytkownikowi względnie sprawnie.

Z czego jednak owe koszty wynikają? W pierwszej kolejności z obowiązku instalacji odpowiedniego systemu. W jego zakres wchodzi jednostka sterująca, zestaw czujników, wtryskiwacze i zbiornik LPG. Istotne okazują się przede wszystkim urządzenia z czujnikiem, ponieważ to właśnie dzięki nim zbiera się informacje w stylu warunków cieplnych pracy silnika, stopnia jego przeładowania, jak również ilości wykorzystywanego paliwa.

Trzeba zaakcentować, że gaz do diesla instalować można w paru wariantach. Po pierwsze – system jednopaliwowy – wykorzystuje LPG w charakterze jedynego źródła zasilania w pojeździe. Kolejny – dual fuel preferuje mieszankę paliwową w proporcji 70 proc. gazu oraz 30 proc. ropy. Z kolei trzeci system, czyli system diesel gaz, odwraca owe wartości, dopuszczając najwyżej 30 proc. gazu w składzie paliwa.

Należy zaznaczyć, że gaz do diesla instalować można w kilku wersjach. Po pierwsze – mono fuel – wykorzystuje LPG w charakterze jedynego źródła zasilania w pojeździe. Drugi – dual fuel stawia na mieszane paliwo w układzie 70 proc. LPG oraz 30% oleju napędowego. Z kolei ostatnia opcja, a więc diesel gaz, zamienia owe proporcje, zezwalając na maksymalnie 30% LPG w składzie paliwa.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %