Gaz do diesla – czy warto?

Read Time:1 Minute, 27 Second

Używanie gazu ziemnego w jednostkach diesla zostało w ostatnim dziesięcioleciu praktyką szeroko rozpowszechnioną, a jednak nadal budzącą obawy u pewnej grupy właścicieli samochodów. Lęki te okazują się zresztą uzasadnione, jako że instalacje gazowe działają w poszczególnych rodzajach wozów ze zmiennym powodzeniem.

LPG dla diesla – wady i zalety

Gaz do diesla już od dłuższego czasu wydaje się interesującą opcją dla tych, mających dosyć ciągłego podnoszenia opłat za ropę. Paliwo gazowe przedstawia się jako surowiec tańszy, bardziej ekonomiczny oraz ekologiczny. Mimo to, choćby minimalna wiedza w tym temacie uświadomi nam, że w przypadku osobówek paliwo LPG będzie się opłacać tylko wyłącznie przy dużych przebiegach. Stanowi to gwarancję, iż inicjalne nakłady wydatki zaczną się zwracać właścicielowi relatywnie prędko.

Skąd jednakże owe koszty się biorą? W pierwszej kolejności z konieczności instalacji właściwego osprzętowienia. W jego zakres wchodzi jednostka sterująca, zestaw czujników, szereg wtryskiwaczy i zbiornik LPG. Ważne okazują się przede wszystkim urządzenia z czujnikiem, ponieważ to dokładnie za ich pośrednictwem zbierane są dane w rodzaju temperatury działania systemu, jego obciążenia, a także objętości używanego LPG.

Trzeba zaakcentować, że gaz do diesla instalować można w kilku wersjach. Przede wszystkim – mono fuel – wykorzystuje gaz płynny w charakterze jedynego źródła zasilania w samochodzie. Drugi – dual fuel preferuje mieszane paliwo w układzie 70 proc. LPG i 30% oleju napędowego. Z kolei trzeci system, czyli system diesel gaz, zamienia te proporcje, zezwalając na maksymalnie 30 proc. LPG w składzie mieszanki.

Należy zaznaczyć, iż gaz do diesla instalować można w kilku wariantach. Przede wszystkim – mono fuel – wykorzystuje LPG w charakterze jedynego źródła zasilania w pojeździe. Drugi – system dwupaliwowy stawia na mieszankę paliwową w układzie 70 proc. LPG i 30 proc. oleju napędowego. Natomiast ostatnia opcja, czyli diesel gaz, zamienia te wartości, zezwalając na najwyżej 30% gazu w zawartości mieszanki.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %